Najväčší mýtus SEO optimalizácie

Najväčší mýtus SEO optimalizácie

SEO optimalizácia je postup, ktorý zabezpečí, že sa konkrétna webová stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania cez Google a v iných vyhľadávačoch na prvých priečkach.

Pri otázkach na tvorbu webových stránok sa často stretávam s požiadavkou na to, aby sa novovytvorené webové stránky dostali na prvé pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

Podnikatelia to chcú, pretože často veria najväčšiemu mýtu o SEO optimalizácii.

 

Najčastejší a najväčší mýtus:
SEO optimalizácia my zvýši počet zákazníkov na webe a predaje.

 

SEO optimalizácia naozaj zvýši počet návštevníkov na webových stránkach, ale to samo o sebe ešte neznamená, že zvýši aj počet predajov.

Skôr ako sa pustíte do SEO optimalizácie, mali by ste mať obsah webových stránok, t.j. texty, obrázky atď., urobené tak, aby dokázali predávať. Ak sú vaše webové stránky v stave, že priemerne na základe ich návštevy u vás z tisíc návštevníkov nenakúpi ani jeden, potom vám SEO optimalizácia veľmi nepomôže. Ak očakávate, že po SEO optimalizácii prídu na váš web desiatky alebo stovky tisíc návštevníkov mesačne, tak verte že na Slovensku to pre bežný produkt, firmu a službu tak určite nebude.

Najskôr by ste teda mali vedieť zmerať aktuálnu návštevnosť webu a jej konverzný pomer, t.j. koľko predajov máte z existujúceho počtu návštevníkov. Na toto dobre poslúži bezplatný nástroj Google Analytics, ktorý vám každý dobrý tvorca webových stránok na web pripojí, ak ho o to požiadate.

Ak je konverzný pomer 0 %, t.j. z tisíc návštev na vašom webe nemáte ani jeden predaj, nemôžete očakávať, že sa vaše predaje z webu zvýšia, ak vám SEO optimalizácia privedie na web viac zákazníkov.

0% z 1000 je 0, rovnako ako to bude 0 aj z 2000, 3000, 4000 atď.

Nemusíte samozrejme na web priviesť tisíc návštevníkov, aby ste vypočítali konverzný pomer. Výpočet môžete robiť aj pri menšom počte návštev.

 

Ako na web dostať aspoň 100 návštevníkov bez SEO optimalizácie? Úplne jednoducho. Zaplaťte si reklamu. Za 100 návštevníkov pri reklame cez Facebook alebo Google zaplatíte ďaleko menej ako 100 Euro. Môžete si to nastaviť aj sami. Na webe je množstvo návodov ako sa to robí, ak nechcete platiť skúsenému marketérovi za nastavenie reklamy. Ak na váš web, reklama nikoho neprivedie nezaplatíte za ňu ani cent. Pri reklame cez Google a Facebook za ňu neplatíte, ak vám nikoho na web neprivedie.

 

Po privedení potrebného počtu ľudí, uvidíte aké budú vaše predaje. Keď viete aký je objem predajov, môže vypočítať aké budú vaše predaje pri vyššej návštevnosti, ktorú po SEO optimalizácii očakávate.

 

Pravdepodobne zistíte, to čo väčšina podnikateľov ignoruje, a síce fakt, že váš konverzný pomer je veľmi nízky. Aj tá najlepšia SEO optimalizácia vám teda nepomôže a mali by ste sa najskôr zamerať na zlepšenie konverzného pomeru vašich webových stránok.

 

Takže skôr ako sa pustíte do SEO optimalizácie, zamerajte sa na to, aby vaše webové stránky dokázali dostatočne dobre predávať.

 

Ak neviete ako na to, ozvite sa a pošleme vám viacero rád a tipov ako sa v problematike predajov na webe zorientovať. Nie je to o tom mať e-shop, mať reklamu, mať SEO. Je to osobitná oblasť a kto sa v nej vyzná, ten aj bez SEO optimalizácie dosiahne oveľa lepšie výsledky ako tí, ktorí uverili v zázračný liek menom SEO optimalizácia.



7 IT pascí
Ako nenaletieť na rozprávky tvorcom webov a markeťákom, ktorými Vás oberajú o peniaze?